Digitalizujte s námi Vaše účetnictví

V dnešním dynamickém podnikatelském prostředí hraje efektivní správa účetnictví klíčovou roli v úspěchu každé společnosti. Správně nastavené účetní procesy nejen zajišťují splnění legislativních povinností, ale také poskytují důležité informace pro strategické rozhodování a finanční plánování. S příchodem digitalizace se účetnictví posouvá na zcela novou úroveň. Automatizace účetních procesů přináší nejen výraznou úsporu času, ale také […]

Uvažujete o prodeji podniku?

Proč podnikáme? Takřka filozofická otázka, která může vést k řadě různých odpovědí. Omezím se pro tentokrát na jeden pohled, a to je zvyšování hodnoty podniku, tedy vlastní firmy. Podnikatele by mělo zajímat, jakou hodnotu má jeho podnik a za jakých podmínek by mohl svůj podnik prodat. Podnikání může mít mnoho smyslů – od naplnění osobních ambicí, […]

Dopis předsedy představenstva klientům a spolupracovníkům.

Vážení klienti Intras Consulting, a.s., vážení spolupracovníci, Dovolte mi, abych se s Vámi podělil o pár informací ze zákulisí Intrasu. S velkou úctou a radostí bych Vám nejdříve chtěl poděkovat za dosavadní spolupráci, které si nesmírně vážím. Vaše důvěra a podpora jsou pro mne tou největší odměnou a motivací neustále zdokonalovat naše služby. Každý Váš podnět […]

Daňová přiznání za rohem: Na co by firmy neměly zapomenout?

Blíží se termín pro podání daňového přiznání za rok 2024, a s ním i povinnost, kterou si mnoho společností nechává na poslední chvíli. Abyste se vyhnuli stresu a možným sankcím, je důležité mít vše včas připravené. Přinášíme vám přehled nejdůležitějších kroků a tipů, s ohledem na aktuální legislativní změny. Kdo musí podat daňové přiznání? Daňové […]

Antivirus

Přibližujeme program ANTIVIRUS. Kromě zmíněných režimů A a B očekáváme zveřejnění podmínek režimu C, jenž má podpořit zaměstnavatele, kteří nepřerušují provoz. #intrasconsulting

Práce z domova

PRÁCE Z DOMOVA – HOME OFFICE(ve spolupráci s AK Matzner et al) Práci z domova nelze zaměstnanci nařídit, nutná je dohoda se zaměstnancem. Uvedené plyne jednak z § 2 odst. 2 zákoníku práce, který říká, že „Závislá práce musí být vykonávána za mzdu, …, na pracovišti zaměstnavatele, popřípadě na jiném dohodnutém místě.“ a dále z […]

KURZARBEIT – 31.3.2020

Vláda upřesnila a (jak říká) zjednodušila Kurzarbeit. Vše v podstatě zůstává, jak bylo dříve avizováno, pouze původně uváděná kompenzace v situaci E se zvýšila na 60% namísto 50%.Zdůrazněna je nutnost specifikovat důvody pro překážky v práci pro každého jednotlivého zaměstnance. Specifikace:1. zaměstnavatel musí uvést konkrétní důvody, pro které má zaměstnanec zůstat doma. Důvod musí mít […]

OSVČ

V reakci na množící se dotazy co je míněno termínem „daňově uznatelné příjmy“ uvádíme: V případě, že vedete „podvojné účetnictví“ je daňově uznatelným příjmem vše, co jste v daném období vyfakturovali (naúčtovali zákazníkovi) bez ohledu na to, jestli vám bylo i ve stejném období zaplaceno. V případě, že vedete daňovou evidenci (jednoduché účetnictví), je vaším […]

COVID II – update

Oproti původnímu očekávání nejsou dnes vedle České spořitelny známy jiné banky, které se zapojí do COVID II. Program by měl být spuštěn 2.4. Protože se na projekt využívají evropské fondy, nesmí být nabízen bohatším regionům, tedy podnikům s provozovnami v Praze. Bude možno žádat o úvěr pro provozovny mimo Prahu, ale pouze pro potřeby (náklady) […]

Zaměstnanci – ošetřovné

Zaměstnanci, kteří v důsledku uzavření škol/školek musí pečovat o své dítě do 13 let, mají při žádosti o ošetřovné postupovat takto:1. Vyžádejte od školy příslušný tiskopis, škola ho předvyplní2. Vyplňte část B tiskopisu od školy a pošlete jej zaměstnavateli – stačí emailem3. Ke konci každého měsíce vyplňte a předejte zaměstnavateli také „Výkaz péče o dítě […]

Cover for Intras Consulting, a.s.
291
Intras Consulting, a.s.

Intras Consulting, a.s.

ÚČETNICTVÍ-DANĚ-MZDY

ACCOUNTING-TAXES-PAYROLL

1 týden zpět

Intras Consulting, a.s.
Uvažujete o prodeji podniku?Proč podnikáme? Takřka filozofická otázka, která může vést k řadě různých odpovědí. Omezím se pro tentokrát na jeden pohled, a to je zvyšování hodnoty podniku, tedy vlastní firmy. Podnikatele by mělo zajímat, jakou hodnotu má jeho podnik a za jakých podmínek by mohl svůj podnik prodat.Podnikání může mít mnoho smyslů – od naplnění osobních ambicí, přes inovace až po vytváření hodnoty pro společnost. Jedním z pragmatických cílů je však vybudovat firmu a následně ji výhodně prodat. Tento přístup není jen o finančním zisku, ale také o efektivitě a strategickém uvažování.Budování firmy znamená vytvořit něco, co má hodnotu nejen pro zákazníky, ale i pro potenciální investory či kupce.To zahrnuje stabilní finanční výsledky, kvalitní produkt nebo službu a silnou značku. Úspěšný prodej pak není jen o číslech, ale i o tom, zda firma dokáže fungovat nezávisle na svém zakladateli.Mnozí z nás se zabýváme i obavami, zda prodej firmy není zrada vlastního úsilí. Ve skutečnosti to však může být přirozeným završením podnikatelské cesty – šancí posunout se k novým výzvám, předat firmu do dobrých rukou a kapitalizovat roky tvrdé práce. Smysl podnikání tak nemusí být jen v budování, ale i ve správném načasování odchodu.Uvažujete o prodeji podniku?Česká daňová úprava až donedávna osvobozovala od zdanění příjmy z prodeje obchodních podílů a cenných papírů fyzických osob, když jedinou podmínkou pro takový daňový pardon byla doba držení obchodního podílu (5 let) nebo akcií (3 roky).S daňovými změnami platnými od roku 2025 přichází nové omezení takové daňové benevolence. Nově jsou od daně osvobozeny příjmy z prodeje obchodního podílu a cenných papírů pouze do výše 40 milionů korun. Podmínky doby držení aktiv jsou při tom nadále zachovány.V praxi to tedy znamená, že zatímco do konce roku 2024 jste například své s.r.o., které jste si budovali více než 5 let, prodali a ze získaných peněz nezaplatili ani korunu na dani, tak v roce 2025 už musíte zkoumat, zda vám daňová povinnost nevznikne. Pokud bude prodejní cena vyšší než 40 milionů korun, je potřeba uhradit daň z částky tento limit převyšující.Znalecký posudek pomůže snížit daňovou povinnost!Zákon nicméně umožňuje zdanit z příjmu z prodeje jen takovou část, jež jednak prolamuje hranici 40 milionů korun, ale současně také převyšuje hodnotu podniku ke konci roku 2024. Jinými slovy: Uvažujete-li o prodeji svých aktiv (obchodní podíl nebo cenný papír) a předpokládáte prodejní cenu vyšší, než 40 milionů korun, zvažte provedení odborného posudku oceňujícího hodnotu aktiva k 31.12.2024.Intras Consulting, a.s. takový soudně-znalecký posudek umí připravit a zdanění budoucích příjmů tak efektivně snížit. ... Zobrazit víceZobrazit méně
Zobrazit na Facebooku

5 měsíců zpět

Intras Consulting, a.s.
⭐ Hledáme finanční účetní ⭐ Baví Tě práce účetní a chceš se více rozvíjet? Přihlas se do našeho výběrka a získej nové zkušenosti u nás 😉 Bližší informace na emailu níže. ... Zobrazit víceZobrazit méně
Zobrazit na Facebooku
🎉 Do nového roku vstupujeme s příležitostí pro ty z Vás, kteří chtějí změnit svou kariéru, naučit se více z oboru a stát se členem stabilního týmu. ✨ 👉 Hledáme posilu do našeho týmu! 👈 Více informací v komentáři ✏ ... Zobrazit víceZobrazit méně
Zobrazit na Facebooku
Opět po roce, opět v Chýni u rybníka, opět super kapely, jídlo a dětský program, opět veškeré dobrovolné vstupné na dobročinný účel a ano, Intras Consulting je opět hlavním partnerem festivalu Pohoda FEST. ... Zobrazit víceZobrazit méně
Zobrazit na Facebooku
Zaměstnávání na IČO nebo chcete-li "švarcsystém". (S osobou autora jde toliko o prostou shodu jmen.)Jakkoli je oxymóron v titulku zjevný, stále jsou k vidění nabídky práce, ať už ze strany zaměstnavatelů či zaměstnanců, ve kterých je publikována možnost práce na IČO. Za třicet let v čele účetní a daňové firmy mám za sebou nespočet rozhovorů na toto téma se svými klienty. Současně ale také vnímám, že inklinace k pseudozaměstnávání je poměrně rozšířena i mezi zaměstnavateli právě ze sféry účetních služeb.Považuji, možná naivně, expertní služby účetního charakteru za něco, co prostě musí být udrženo v mantinelech nejen legálnosti, ale i etiky nebo "stavovské cti". Dávám-li práci lidem, kteří dochází, byť jen občas, do firemních kanceláří, pracují na poskytnutých počítačích, nabízím-li jim péči dobrého zaměstnavatele a očekávám-li od nich loajalitu a dodržování firemní kultury, pak je přece nemohu žádat, aby pracovali na svůj ŽL. Dokonce ani nemohu přijmout jejich nabídku práce na ŽL. A neobstojí přede mnou žádné argumenty, že je zdanění práce drahé. Účetní firmy se "zaměstnanci na IČO" možná získávají momentální konkurenční výhodu s ohledem na nižší náklady a tedy na volnější cenotvorbu, ale dlouhodobě, věřím, se takový přístup nemůže vyplácet. Nebo se pletu?Pavel ŠvarcChairman, CEO ... Zobrazit víceZobrazit méně
Zobrazit na Facebooku